Deklaracja dostępności

Powiatowy Urząd Pracy w Nowym Tomyślu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://pupnowytomysl.bipstrona.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • W Powiatowym Urzędzie Pracy nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ale jest powiększony druk (napisów) przystosowany dla osób słabowidzących zgodnie z regulaminem umieszczania czytelnych komunikatów/informacji w gablotach i na tablicach urzędu.

W budynku znajduje się domofon dla kientów na parterze.

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Na stronie internetowej kontrast spełnia wymagania WCAG .

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Aktualnie trwają prace nad konwersją wszystkich plików PDF do wersji dostępnych cyfrowo.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Paulina Dzioch

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

Siedziba Urzędu znajduje się na II pietrze budynku bez windy. Brak toalety dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie wejść do budynków

powierzchnia płaska

Dostosowanie schodów

oznaczenia krawędzi żółto-czarną taśmą, posiadają poręcze z lewej strony

Dostosowanie wind

brak windy

Dostępność pochylni

brak

Dostępność platform

dostępny przedsionek na parterze

Dostosowanie parkingów

3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych

Dostosowanie toalet

Brak toalety dla osób z niepełnosprawnościami.

Prawo wstępu z psem asystującym

tak

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Na parterze wewnątrz budynku znajduje się domofon dla klientów na wysokości poniżej 1,1 m, można wezwać osobę do udzielenia informacji lub zaprowadzić w odpowiednie miejsce w Urzędzie.

Dostępność pętli indukcyjnych

brak

Dostępność tłumacza języka migowego

brak

Dostępność tyflomapy

brak

Dostępność alfabetu brajla

brak

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 stycznia 2020 09:59
Dokument wprowadzony do BIP przez: Paulina Dzioch
Ilość wyświetleń: 971
31 marca 2025 12:12 (Paulina Dzioch) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2025 12:01 (Paulina Dzioch) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2025 11:50 (Paulina Dzioch) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
Zatrzymaj banner przewijany